divendres, 2 de març del 2018

Montse Sanjuan parla de Manuel de Pedrolo


Enllaç de la fotografia
Montse Sanjuan (Lleida 1956) és professora i escriptora (novel·la Negra).


No vaig conèixer Pedrolo fins que no va publicar El Mecanoscrit del segon origen que em va agradar molt.  Com que, acabada la carrera, vaig haver de fer cursos de català, als anys 80 vaig tenir oportunitat de llegir Joc Brut i Tocats pel foc que em va colpir.

Gràcies a "La cua de palla" vaig accedir a novel.les de gènere americanes, de Hammet per exemple, en català que vaig llegir quan es publicaven.

La narrativa catalana sobretot la novel.la negra li deu posar unes bases per una narrativa de gènete en català. Crec que va contribuir a fer-la creïble i versemblant juntament amb Jaume Fuster.

Tenia a més a més el mèrit de la concisió. Sabia dir molt en poques paraules com veiem en Joc brut. Aquest llibre, com a coordinadora del grup de novel.la negra de la biblioteca pública de Lleida, el vaig proposar per llegir aquest passat mes de gener i la majoria del grup l'havien llegit a l'institut i t'he de dir q el van rellegir bé i que van considerar q havia aguantat el pas del temps. Va agradar. Es vessa una sang fàcil és el que ara llegiré.

M'interessa com a novel.lista i com a figura intel.lectual l'estic descobrint ara.

Em semblen bé els centenaris, festivals, homenatges... que es facin per reivindicar figures de la nostra cultura.

NOTA: L'autora va respondre aquesta entrevista el febrer de 2018 per col·laborar en un article que estava escrivint amb motiu de "L'any Pedrolo."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada