dimarts, 6 de març del 2018

Marc Moreno parla de Manuel de Pedrolo

Enllaç de la fotografia
Marc Moreno (Barcelona 1977) és editor de Llibres del Delicte i autor de novel·la negra.

Has llegit alguna cosa de Manuel de Pedrolo?

Sí, però no gaire, la veritat. Vaig llegir el Mecanoscrit a l'adolescència, fa uns anys Joc brut i farà tres o quatre anys una altra de les negres que va caure a les meves mans per casualitat un dia a la biblioteca del meu barri, però no recordo el títol.

T’interessa la figura intel·lectual de Pedrolo? Què t’atreu o et desagrada més de la seva personalitat d’escriptor compromès/polemista?
Crec que és molt important la figura de l'escriptor compromés, amb uns principis i que no només la seva obra, sinó tota la seva activitat es veu influenciada per la seva manera d'entendre el món.
M'agrada la figura de Pedrolo des del punt de vista de ser un lluitador i un avançat a la seva època, un opinador molt ferm i una activista incansable (opinió meva des del punt de vista que no sóc un gran coneixedor del món pedrolià).

Hi ha algun contacte (joc intertextual, homenatge, actitud…) entre el que has escrit i l’obra de Pedrolo?
No. O no de manera conscient ;-)

Penses que la narrativa catalana actual seria igual/diferent sense Pedrolo?
Malauradament no crec que l'obra de Pedrolo estigui molt present en els autors actuals, ja sigui per desconeixement dels propis autors o perquè se l'ha menystingut i no li han donat la visibilitat que segurament mereix per la seva qualitat i activisme literari.

Què penses de les celebracions i centenaris?


Ajuden a donar visibilitat a autors que d'altra manera caurien en l'oblit i que són part de la nostra història i tradició. Estic a favor com estic a favor de qualsevol acte cultural que ajudi a fer créixer el país des de la literatura i la cultura, que falta ens fa.

NOTA: L'autor va respondre aquesta entrevista el febrer de 2018 per col·laborar en un article que estava escrivint amb motiu de "L'any Pedrolo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada