divendres, 13 d’abril del 2018

Alícia Gili parla de Manuel de Pedrolo

Enllaç de la fotografia
Alícia Gili (Terrassa 1966) és medievalista (història d'Àfrica) i escriptora (novel·la Fantàstica i juvenil).


Recordes quina va ser la primera obra que vas llegir de Manuel de Pedrolo?
Vaig llegir, de petita, Joc brut, perquè al meu pare li encantava la novel·la policíaca i teníem tota la col·lecció de "La Cua de palla." Després, a l'escola, el Mecanoscrit és clar!

N’has llegit més? Quines t’interessen e especialment i per què?
Procés de contradicció insuficient, Trajecte final, Crucefeminació, Acte de violencia, potser més, ara no ho recordo. Procés de contradicció insuficient i Crucefeminació perquè des del fantàstic ens aboca a una cruel visió de la societat i la religiositat, Acte de violència perquè veig retratada a mi mateixa i tota la meva historia vital i perquè crec que encara és super vigent, la recomano com lectura a totes les Biblioteques. 


T’interessa la figura intel·lectual de Pedrolo? Què t’atreu o et desagrada més de la seva personalitat d’escriptor compromès/polemista?
M’agrada que sigui polèmic, i que no es deixi portar per la corrent, i de vegades penso que si visqués seria de la CUP, perquè diu les coses clares i tenia una clarividència sociològica comparable a grans clàssics com Huxley o  Bradbury. 

Has agafat algun motiu de l’obra de Pedrolo en la teva obra personal? I si ho has fet, per què?
Crec que les meves obres de fantasia estan marcades per la seva influencia, i l’amor per la llengua i el seu procés vital és proper al meu i de la meva família per la qual cosa sempre m’he identificat. 

Penses que la narrativa catalana actual seria diferent sense Pedrolo? Sí, es cabdal! Va ser criticat i secretament seguit per tot el món literari del seu moment, va ser innovador, i revolucionari. 


Què penses de les celebracions i centenaris? Bé, en si no haurien de ser necessaris, però es bo recuperar els autors oblidats en el temps, i per altra banda presentar-los a les noves generacions. A demés una excusa per reeditar llibres oblidats. En aquest sentit Orciny Press està fent una bona feina amb Pedrolo.

NOTA: L'autora va respondre aquesta entrevista el febrer de 2018 per col·laborar en un article que estava escrivint amb motiu de "L'any Pedrolo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada