divendres, 13 d’abril del 2018

Mònica Batet parla de Manuel de Pedrolo



Mònica Batet (el Pont d'Armentera 1974) és escriptora i lingüista



Vaig llegir El mecanoscrit del segon origen quan tenia quinze anys. Feia primer de BUP. El vaig llegir perquè vaig voler: no perquè fos lectura obligatòria.
Només n'he llegit aquest text i com que en aquells moments no em va entusiasmar, no n'he llegit res més.

No hi ha cap joc intertextual perquè jo només n'he llegit un text.

Ell crea la col·lecció de "La Cua de palla" i treballa el gènere de la ciència-ficció. Obre finestres que ningú havia obert.
Encara que El mecanoscrit no m'agradés reconec l'originalitat de la idea.


Em semblen bé les commemoracions perquè permeten redescobrir sovint autors que no haurien de caure en l'oblit. Penso que el cas del Pedrolo és un exemple claríssim. S'estan reeditant molts dels seus llibres i se n'estant publicant estudis que dos anys enrere no s'haurien publicat.


NOTA: L'autora va respondre aquesta entrevista el febrer de 2018 per col·laborar en un article que estava escrivint amb motiu de "L'any Pedrolo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada