divendres, 13 d’abril del 2018

Maria Lluïsa Amorós parla de Manuel de Pedrolo

Enllaç de la fotografia
Maria Lluïsa Amorós (Reus 1954) és escriptora


He llegit obres de Manuel de Pedrolo, sobretot durant els anys 70-80. Novel·les com Cendra per Martina, Joc brut, Tocats pel foc, Des d'uns ulls de dona, Elena de segona mà, Mecanoscrit del segon orígen, M'enterro en els fonaments, Mossegar-.se la cua... No sé exactament quantes, segurament alguna més.

També vaig veure l'obra de teatre Homes i no. No recordo quan.

Hauria de rellegir-les, les que tinc més presents són les d'intriga i Mecanoscrit del segon orígen, pel que va representar en el seu moment. Els joves de 1r de BUP, a l'institut, durant anys, van llegir la novel·la i els agradava moltíssim.

La sorpresa la vaig tenir quan, al cap de bastants anys, la van llegir a ESO les generacions posteriors de la mateixa edat, i van trobar-la avorrida. No els va agradar.

Sí que m'interessa la seva figura intel·lectual, i l'admiro pel que va representar, malgrat que no és dels autors que conegui més a fons.

No crec que hi hagi cap contacte entre el que he escrit i l'obra de Pedrolo.
Evidentment que la figura de Pedrolo té un pes important dins de la narrativa catalana.

Crec que no hem d'oblidar els nostres autors.


NOTA: L'autora va respondre aquesta entrevista el febrer de 2018 per col·laborar en un article que estava escrivint amb motiu de "L'any Pedrolo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada