dimarts, 6 de març del 2018

Salvador Macip parla de Manuel de Pedrolo

Enllaç de la fotografia
Salvador Macip (Blanes 1970), és científic i escriptor (novel·la Negra, Ciencia Ficció i Juvenil).

La primera novel·la de Pedrolo que vaig llegir va ser segurament un recull de contes fantàstics que van treure en una editorial juvenil allà pels 80: 7 relats d’intriga i ficció. Des de llavors en vaig llegir un munt. Trajecte final, tota la sèrie Temps Obert, Joc brut, el Mecanoscrit, és clar, i un grapat més.

M'agrada com escriptor i m'agrada com a personatge. No li feia por córrer riscs i provava coses noves, a la vegada que renovava la literatura de gènere. I el seu compromís per la cultura i el país és elogiable. Es va mantenir fidel als seus ideals malgrat que en alguns moments no fossin ben vistos.


He fet homenatges a Pedrolo, sí. En el meu primer recull de contes (Quina gran persona) hi havia una sèrie de contes breus (Temps curtet) que estava basada en el "Temps Obert".

Sí, la narrativa catalana seria diferent. Sens dubte va ajudar a normalitzar la literatura de gènere, sense deixar de ser innovador.

M'encanta que es recuperi la seva figura amb l'excusa del centenari. Pedrolo s'ha de seguir llegint! Continua sent vigent.


A Herba Negra, en Ricard Ruiz i jo fem un homenatge al Mecanoscrit (un personatge es diu igual).

NOTA: L'autor va respondre aquesta entrevista el febrer de 2018 per col·laborar en un article que estava escrivint amb motiu de "L'any Pedrolo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada